dinsdag 4 februari 2014

nog vergeten te melden !

Ik heb eindelijk iets afgekregen waar ik aan begonnen ben!
*glunder glunder*
Aangezien we eind februari naar Tenerife vertrekken en we op zon hopen heb ik een omkeerbaar zonnehoedje gemaakt voor ons manneke.
Het patroontje komt van Miek (wat nu Sew Natural is geworden).
Ik ga er nog eentje maken waar ik lintjes ga aan vastzetten. Zo kan ons manneke ze niet van zijn hoofd trekken :-). (of blijft het beter zitten als hij begint te rollebollen)

En aangezien ons mama en de zus mijn retro voetenzak aartslelijk vonden wegens te vrouwelijk en te retro heb ik er maar zelf eentje gemaakt.




In het begin mochten onze 2 eerste hondjes in de zetel. Aangezien dit 'maar' een jack russel en een chihuahua waren was dit niet zo erg. Maar dan is er een stafford bijgekomen en deze is net een formaat te groot om mee in de zetel te laten + die hond heeft een geurtje. We hebben alles al geprobeerd (wassen, parfum, pilletjes,...) maar hij blijft zijn stinkie lijfgeur behouden, hij kreeg de bijnaam Stinkelink of Stinkesteven. Dus kreeg Steve, de stafford, een eigen kleine zetel. Maar onze honden zijn echte varkens en de 2 kleintjes begonnen de zetel te beschouwen als springkasteel en nodigden geregeld Steve mee uit om samen plezier te maken. Dus mocht geen enkele hond meer in onze zetel. Ze werden verplicht om de 'kleine' zetel te delen met hun 3tjes. Het duurde niet lang of deze zetel werd omgetoverd tot stort. Dan is de man maar beginnen zoeken naar een degelijk alternatief en kwamen we uit op een echte hondensofa op maat gemaakt door een man uit Lummen.
Eerst hadden we hiervoor 2 stevige wasbare hondenkussens gekocht.
zeer stevig bleek uit een test :-)
Dit ging wel maar als Herbie de chihuahua op een kussen lag en Steve kroop erbij, vloog Herbie een halve meter de lucht in. Of als er al 2 op de sofa lagen was de laatste verplicht om 'op de spleet' te gaan liggen.
We hebben dan maar een matras op maat geknipt en de matrashoes kleiner gemaakt.
Stinkelink, vuil mikske en dikke fluppe
Deze kan er dan nog afgehaald worden om te wassen. En dat is nodig want onze langharige, gekruiste jack russel Mike noemen we wel eens 'vuil mikske' omdat hij er altijd in slaagt om vuil uit de tuin te komen.

Wij hebben in onze tuin ook nog een varken Spekkie rond lopen. Nu wil de man ook zo'n sofa voor Spekkie om in haar hok te zetten (dat in huis laten heb ik al uit zijn hoofd kunnen praten). Hopelijk krijg ik dat idee ook nog uit zijn hoofd!
Spekkie, hier nog heel mager


Geen opmerkingen:

Een reactie posten