vrijdag 9 januari 2015

mijn goed voornemen voor 2015

Ik start het jaar meestal zonder goede voornemens. Ik hou ze toch niet vol. Maar nu ga ik er voor, ik stop met cola drinken!

Lijkt simpel, maar voor mij niet. Ik zuip cola, ben enorm colaverslaafd. `s Morgens uit mijn bed komen en snel snel een glaasje pepsi achterover slaan. Ik verkies pepsi boven coca cola. En overdag stond de fles aan mijn buro en tegen de avond was ze leeg.
En thuis terug een fles open en drinken maar.
Moest de cola die ik al gedronken heb alcohol zijn, dan had mijn lever het al lang op gegeven.
Maar nu ben ik er mee gestopt, alé probeer ik te stoppen.
Ik ben nog maar 1 dag gestopt en ik voel het al. Vandaag personeelsfeestje en heb enkel spuitwater gedronken, geen last, geen zin in cola. Tot de moment dat ik naar huis reed.
Ineens begon alles te draaien, reageerde mijn armen en benen niet zoals ik het gewend ben, moeilijk ademen. Maar natuurlijk zat kleine man in de auto en heb ik naar mijn man gebeld met de vraag om mij te komen halen. Ik had eerst de link nog niet gelegd met mijn afkickplan en dacht al direct het ergste. Kan raar klinken maar ik denk rap het ergste als het over mijn gezondheid gaat. Ik heb een panische schrik om te sterven, om plots er niet meer te zijn, om iedereen achter te laten vooral mijn kleine en grote man. Dus ik was redelijk in paniek en toen kwamen ook nog eens de tranen en mijn grote man sprong al in zijn auto om ons op te pikken.
Thuis zei grote man of dit niet van de cola was en na wat opzoeken moest ik hem gelijk geven.
Ik dacht dat ik wel snel even kon stoppen, maar blijkbaar ga ik het de komende week/weken niet gemakkelijk hebben, echt afzien. Pfffff de zin om te stoppen is al minder geworden. Maar ik moet doorzetten, op mijn tanden bijten. We zullen zien...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten